Saturday, April 16, 2011

Dilarang Masuk!

Eh2? korang nak kemane? korang dialu2kan utk datang blog ni~ bolg ni sntiasa terbuka utk korang~ hehe! Petang tadi aku ngan Didie (kwn laki ye~ so gurls, u can chill.. :P). dah bosan sgt smpai x tau nk watpe, kitorg gi la usha wayang. Nampak plak citer "Dilarang Masuk".. Bermula la dialog aku ngan si Didie~

Didie: cambest je citer nih~ tgk citer ni je lah!


aku: ikut ko la didie~


Didie: ko ade seploh hengget x? Pinjam dulu.. ak x kuar duet lg nih..


aku: ko mmg cantek~~~ (T_T)

Muvie start kul 5.45 ptg, tp kitorg beli tiket kul 5.50 ptg..haha! Ingatkn kitorg dah lewat sgt, tekejut jugak bile tgk wayang kosong je! x rmai org~ brape kerat je yg ade.. aku dah mule rasa syak..ahh! layan je la~ Starting die oke la..tgk half je dah complicated sket tp aku still paham lg.. tp part ending mmg aku tak paham langsung.. ke aku ni yang bebal?? err... Nasib baik la awek dlm citer 2 hot! haha! kalau x silap aku, name watak awek hot 2 Julie~ phewitt! :P

Overall bg aku muvie ni mmg tak best langsung! (Aku bkn pengkritik muvie ye~ just my opinion..) rugi duet aku mpat blas hengget! hmm.. tu la~ aku nk tgk muvie Rio, si didie plak yg xnak~ adeh!
Sape2 yg nk tgk citer ni, tgk la..pastu explain kat aku jln citer die camne ekh..haha!

Sinopsis Filem Dilarang Masuk:
Empat sekawan, Fatia, Badrul, Juli dan Ronnie sudah kehilangan akal, buntu menemui jalan pulang. Perjalanan yang tidak sudah itu menemukan mereka dengan sebuah banglo usang di mana mereka memutuskan untuk bermalam di situ. Di rumah misteri yang seakan tidak berpenghuni itu, mereka menjumpai sejumlah wang jutaan ringgit di dalam sebuah beg yang sudah lama tersimpan. Dengan perasaan penuh tanda tanya, mereka dikejutkan dengan penemuan dua mayat yang telah reput dan sepucuk pistol – yang masih penuh dengan peluru hidup.Fatia yang masih bergantung dengan ubat, mengalami pengalaman aneh – kelibat seorang gadis perempuan yang menyebabkan Fatia trauma – seolah-olah dapat menyelami perasaan gadis itu. Fatia dapat merasakan ketakutan yang menyelubungi diri gadis tersebut,setiap detik yang dialami merungkai peristiwa yang telah berlaku di rumah itu. Keadaaan menjadi semakin genting apabila pistol berpeluru hidup hilang entah ke mana, masing-masing ketakutan dan berlaku pertelingkahan di atas wang yang dijumpai. Kekacauan yang menghantui Fatia merunsingkannya sehingga ia dapat mengetahui suatu rahsia – rahsia yang merungkai sebuah kebenaran. Apakah rahsia tersebut? Siapakah yang mendiami rumah itu? Apakah yang telah berlaku di situ?

6 comments :

Miss FieRa said...

huh..x payah tg0k. baca sin0psis pn dh cukup.
tp kn elm0, apa ending dia. ce citer..hehehe...

Unknown said...

ntah la~ x phm langsung ending die~
haha!

Miss FieRa said...

haha..len kali x payah tg0k la citer cm tu...ending citer x paham.

Unknown said...

hehe! dh x tau nk tgk citer ape..
tgk je la citer 2~~~~~

www.dunialandax.com said...

Citer sampah!menyesal gile landax tengok citer ni! heish! bengong!


<a href="http://www.dunialandax.com/>DuniaLandax(dot)com</a>

Unknown said...

haha! tau pon! err.. encik landax paham x ending die? blh cite sket x?

Rakan2ku