Tuesday, April 14, 2015

Jelajah : Wakaf Che Yeh (Part 1)

Woohooo! Baru pagi tadi aku sampai Kota Bharu, malam dah start jalan-jalan..hehe! Wakaf Che Yeh, lokasi pertama yang aku jelajah kat negeri Kelantan ni. Memang menarik tempat ni, ala-ala macam Uptown gitu..huhu! Yang menarik minat aku kat sini ialah ada gerai yang menjual barangan style lelong! wow! Banyak barangan yang dijual dengan harga yang murah, contohnya power bank, perfume, jam tangan dan banyak lagi. Aku memang suka cara diorang melelong barangan diorang. Makin lama makin murah! Harga start dari RM100 turun sampai RM40-RM50! siap bagi free gift lagi!
Hehe! Tapi aku tak termakan dengan racun diorang pasal aku tengah kering sekarang nih! adeh…. takpe, aku baru je sampai sini kan, ada banyak masa lagi nak datang Wakaf Che Yeh ni lagi.. huhu!


Aiskrim ala cendol or whatever it is! Memang menarik aiskrim ni pasal banyak pulak bahan yang dia letak dalam ni! Ada aiskrim (of course la.. hehe!), jagung, cincau, apam (uik?) dan pulut! (uikkk??).. Rasanya memang pelik sikit bila makan dengan apam, tapi korang patut rasa dulu.. mana la tau korang suka ke..hehe! RM3 je kot…



Caramel Marchiato! I can’t believe that I found this coffee at Wakaf Che Yeh! (Wow! Speaking wooo..) Memang serius sedap! Tak tipu! Korang pun patut try kopi ni! Gerai kopi ni pun memang menarik pasal korang akan nampak biji kopi yang ditapis. Memang kelas gitu!


Aku pun tak habis explore Wakaf Che Yeh ni lagi, banyak sangat gerainya! So kalau kroang minat jalan-jalan style Uptown, memang ni la perfect place yang korang patut pergi. Hampa aku malam ni pulang dengan tangan kosong je, sempat beli aiskrim je! hahaha! Takpe, nanti aku update lagi pasal Wakaf Che Yeh ni. Tidur dulu! Bye!


p/s: Ada 1 kedai makan yang aku nak pergi sebenarnya, tapi kedai tu tutup pulak malam ni! adeh! Korang pernah makan maggi belut? Dengar cerita kedai makan tu buat maggi belut paling sedap! That will be the next target. Stay tuned!

No comments :

Rakan2ku